Ο σπουδαίο γάλλος συνθέτης και διευθυντής ορχήστρας Πιερ Μπουλέζ πέθανε σε ηλικία 90 ετών χθες βράδυ στο Μπάντεν-Μπάντεν, στη Γερμανία, όπου κατοικούσε.
Ο Μπουλέζ, θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες και διευθυντές ορχήστρας της γενιάς του. Και ως θεωρητικός της μουσικής που υπερασπίστηκε το έργο των μεγάλων συνθετών του 20ού αιώνα.
Η ζωή και το έργο του Πιέρ Μπουλέζ
Ο Μπουλέζ σπούδασε με τον συνθέτη και οργανίστα Olivier Messiaen στο Ωδείο του Παρισιού. Στη συνέχεια (1945 - 1946), σπούδασε δωδεκάτονη τεχνική νο με Ρενέ Λεϊμποβίτς, ο οποίος υπήρξε μαθητής του Arnold Schoenberg. Το 1954 ο Μπουλέζ πραγματοποίησε μια σειρά από avant-garde συναυλίες,τις διάσημες συναυλίες Marigny, οι οποίες αργότερα μετονομάστηκαν σε Domain Musicale.
Τη δεκαετία του 1960 ο Μπουλέζ είχε αποκτήσει διεθνή φήμη, όχι μόνο ως συνθέτης αλλά και ως μαέστρος του ρεπερτορίου του 20ου αιώνα. Ξεκίνησε το 1958 να διευθύνει τη Συμφωνική Ορχήστρα της Νοτιοδυτικής Ραδιόφωνο στο Μπάντεν-Μπάντεη της Δυτικής Γερμανίας. Από το 1967 έως το 1972 ήταν κύριος προσκεκλημένος μαέστρος της Ορχήστρας του Κλήβελαντ στο Οχάιο. Επίσης έγινε ο βασικός μαέστρος της Συμφωνική Ορχήστρας του BBC στο Λονδίνο (1971 - 1974) και της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης (1971-78). Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και του '70 διηύθυνε έργα του Ρίχαρντ Βάγκνερ στο Μπαϊρόιτ της Δυτικής Γερμανίας.
Ο Μπουλέζ συνεργάστηκε με μεγάλες ορχήστρες στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Συμφωνικής του Σικάγου, της Φιλαρμονικής της Βιέννης, της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, και του Λος Άντζελες. Σύμφωνα με τον Αμερικανό συνθέτη Τζον Ανταμς, «Η ακρίβεια των παραστάσεων και και των ηχογραφήσων του είχε μια τεράστια επίδραση στις επόμενες γενιές των αγωγών και των ερμηνευτών».
Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, με την υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης, ο Μπουλέζ δημιούργησε το Κέντρο Μουσικού και Ακουστικής Έρευνας (IRCAM), Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι.
Η πορεία του στη σειριακή μουσική θεωρείται ότι έθεσε τη βάση για τους σύγχρονους συνθέτες διεθνώς.
«Για όλους εκείνους που τον γνώρισαν και που μπόρεσαν να εκτιμήσουν τη δημιουργική ενέργειά του, τις καλλιτεχνικές αξιώσεις του, τη διαθεσιμότητα και τη γενναιοδωρία του, η παρουσία του θα παραμείνει ζωντανή και ακατάσβεστη», αναφέρει η οικογένειά του σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Παρισιού.
Ο Μπουλέζ, θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες και διευθυντές ορχήστρας της γενιάς του. Και ως θεωρητικός της μουσικής που υπερασπίστηκε το έργο των μεγάλων συνθετών του 20ού αιώνα.
Η ζωή και το έργο του Πιέρ Μπουλέζ
Ο Μπουλέζ σπούδασε με τον συνθέτη και οργανίστα Olivier Messiaen στο Ωδείο του Παρισιού. Στη συνέχεια (1945 - 1946), σπούδασε δωδεκάτονη τεχνική νο με Ρενέ Λεϊμποβίτς, ο οποίος υπήρξε μαθητής του Arnold Schoenberg. Το 1954 ο Μπουλέζ πραγματοποίησε μια σειρά από avant-garde συναυλίες,τις διάσημες συναυλίες Marigny, οι οποίες αργότερα μετονομάστηκαν σε Domain Musicale.
Τη δεκαετία του 1960 ο Μπουλέζ είχε αποκτήσει διεθνή φήμη, όχι μόνο ως συνθέτης αλλά και ως μαέστρος του ρεπερτορίου του 20ου αιώνα. Ξεκίνησε το 1958 να διευθύνει τη Συμφωνική Ορχήστρα της Νοτιοδυτικής Ραδιόφωνο στο Μπάντεν-Μπάντεη της Δυτικής Γερμανίας. Από το 1967 έως το 1972 ήταν κύριος προσκεκλημένος μαέστρος της Ορχήστρας του Κλήβελαντ στο Οχάιο. Επίσης έγινε ο βασικός μαέστρος της Συμφωνική Ορχήστρας του BBC στο Λονδίνο (1971 - 1974) και της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης (1971-78). Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και του '70 διηύθυνε έργα του Ρίχαρντ Βάγκνερ στο Μπαϊρόιτ της Δυτικής Γερμανίας.
Ο Μπουλέζ συνεργάστηκε με μεγάλες ορχήστρες στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Συμφωνικής του Σικάγου, της Φιλαρμονικής της Βιέννης, της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, και του Λος Άντζελες. Σύμφωνα με τον Αμερικανό συνθέτη Τζον Ανταμς, «Η ακρίβεια των παραστάσεων και και των ηχογραφήσων του είχε μια τεράστια επίδραση στις επόμενες γενιές των αγωγών και των ερμηνευτών».
Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, με την υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης, ο Μπουλέζ δημιούργησε το Κέντρο Μουσικού και Ακουστικής Έρευνας (IRCAM), Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι.
Η πορεία του στη σειριακή μουσική θεωρείται ότι έθεσε τη βάση για τους σύγχρονους συνθέτες διεθνώς.
«Για όλους εκείνους που τον γνώρισαν και που μπόρεσαν να εκτιμήσουν τη δημιουργική ενέργειά του, τις καλλιτεχνικές αξιώσεις του, τη διαθεσιμότητα και τη γενναιοδωρία του, η παρουσία του θα παραμείνει ζωντανή και ακατάσβεστη», αναφέρει η οικογένειά του σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Παρισιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου