Ένα νέο σύστημα φωτισμού LED, το οποίο μπορεί να επικοινωνεί με τα κινητά τηλέφωνα των πελατών, δίνοντάς τους πληροφορίες σχετικά με προσφορές και γενικότερα δεδομένα που μπορεί να τους ενδιαφέρουν, δοκιμάζεται σε σουπερμάρκετ της αλυσίδας Carrefour στη Λιλ της Γαλλίας.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, η τεχνολογία σχεδιάστηκε από την Philips και μεταδίδει κωδικούς μέσω κυμάτων φωτός, που δεν γίνονται αντιληπτά από το μάτι, αλλά μπορεί να «πιάσει» μια κάμερα τηλεφώνου. Πρόκειται για μια εναλλακτική πρόταση στους «φάρους» Bluetoothπου εγκαθίστανται σε πολλά καταστήματα.
Ο πελάτης μπορεί να ψάξει και να εντοπίσει γρήγορα τις προσφορές που τον ενδιαφέρουν, ή να δει το σύνολο των προσφορών που είναι διαθέσιμες, ενώ, σύμφωνα με τη Philips, πρόκειται για ένα σύστημα το οποιο απαιτεί 50% λιγότερη ενέργεια από ό,τι τα παλιά φώτα τα οποία αντικατέστησε.
Η τεχνολογία μετάδοσης δεδομένων μέσω φωτός δεν αποτελεί αποκλειστικότητα της Philips, καθώς πολλοί είναι οι ερευνητές που εργάζονται πάνω σε συστήματα «li-fi», ικανά για μετάδοση δεδομένων σε μεγάλες ταχύτητες μέσω του φωτός, κάτι που θα αποτελούσε εναλλακτική στα ραδιοκύματα.
Ωστόσο πολλά καταστήματα επενδύουν σε ειδικούς «φάρους» bluetooth, που μπορούν να «δείξουν» σε εφαρμογές πόσο μακριά βρίσκεται ο χρήστης, αλλά όχι την ακριβή σε θέση. Ωστόσο, το πλεονέκτημά τους είναι ότι είναι πιο φθηνά σε σχέση με την πλήρη αντικατάσταση ενός συστήματος φωτισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου