Όπως όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις έτσι και το Facebook έχει στο ιστορικό του λάθη και αποτυχίες που θα μπορούσαν να της είχαν στοιχίσει όχι απλά την καταξίωση του κοινού αλλά ακόμη και την ίδια της την ύπαρξη.
Ιδού έξι στιγμές ντροπής που ο Mark Zuckerberg θα ήθελε να εξαφανιστούν από το Timeline του:
1. Το Honesty Box
Λειτούργησε την περίοδο: 2007 – 2011
Πρόκειται για ένα από τα πρώτα apps που έθεσε σε λειτουργία το Facebook και το οποίο σου επέτρεπε να στείλεις ανώνυμο μήνυμα σε κάποιον άλλο χρήστη. Δυστυχώς, όμως, ακριβώς λόγω της ανωνυμίας που το χαρακτήριζε, έμελλε να εξελιχθεί σε χρήσιμο «εργαλείο» στα χέρια των απανταχού ψηφιακών «νταήδων», μέχρι τη στιγμή που έπαυσε οριστικά η λειτουργία του το 2011.
2. Τα «εικονικά» δώρα
Λειτούργησαν την περίοδο: 2008 – 2010
Χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη εφαρμογή, κάποιος χρήστης μπορούσε να προμηθευτεί εικονικά δώρα προκειμένου να τα στείλει σε οποιονδήποτε φίλο του στο Facebook. Το γεγονός ότι τα «δώρα» αυτά δεν ήταν τίποτα περισσότερα από απλά εικονίδια, για τα οποία, όμως, ο χρήστης έπρεπε να πληρώσει αληθινά λεφτά, ίσως και να εξηγεί γιατί το εν λόγω app πήγε "άκλαυτο".
3. Η Facebook Camera
Λειτούργησε την περίοδο: 2012 – 2014
Προτού το Facebook εξαγοράσει το Instagram έναντι του ποσού του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων το 2012, ο Mark Zuckerberg θεώρησε καλή ιδέα ν' αναπτύξει σε συνεργασία με τους προγραμματιστές του μια εφαρμογή που θα επέτρεπε στον χρήστη να βγάζει φωτογραφίες, να τις επεξεργάζεται και να τις μοιράζεται με τους «φίλους» του. Φυσιολογικά, κατόπιν της εξαγοράς του Instagram, η ιδέα για περαιτέρω ανάπτυξη της εν λόγω εφαρμογής εγκαταλείφθηκε οριστικά.
4. Οι Facebook Questions
Λειτούργησαν την περίοδο: 2010 – 2012
Το λανσάρισμα της συγκεκριμένης υπηρεσίας ήρθε έξι περίπου μήνες μετά τη δημιουργία του Quora και πέντε ολόκληρα χρόνια μετά την «άφιξη» του Yahoo Answers - γεγονός που εξηγεί απόλυτα για ποιον λόγο η υπηρεσία αυτή ήταν καταδικασμένη σε ναυάγιο. Το πώς και το γιατί παρέμεινε «ζωντανή» για δύο ολόκληρα χρόνια εξακολουθεί ν' αποτελεί ακόμη και σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία του διαδικτύου.
5. Το Poke app
Λειτούργησε την περίοδο: 2012 – 2014
Ξεκίνησε με τη φιλοδοξία να εξελιχθεί στο αντίπαλον δέος του Snapchat, αφού η εν λόγω εφαρμογή σου επέτρεπε να στείλεις σε κάποιον άλλο χρήστη κάποιο μήνυμα, φωτογραφία ή βίντεο το οποίο εξαφανιζόταν αυτόματα μετά από 1, 3, 5 ή 10 δευτερόλεπτα, αναλόγως με τη ρύθμιση που είχες κάνει. Ωστόσο, σε αντίθεση με το Snapchat που θεωρείται ακόμη και σήμερα ως ένα από τα πιο «καυτά» apps στο διαδικτυακό σύμπαν, το Poke app του Facebook δεν μακροημέρευσε. Παραδόξως, όμως, το απλό «Poke» σε κάποιον φίλο εξακολουθεί να παραμένει (σχετικά) δημοφιλές ακόμη και σήμερα..
6. Το Facebook Beacon
Λειτούργησε την περίοδο: 2007 – 2009
Μολονότι αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία δομήθηκε ο υφιστάμενος μηχανισμός εσόδων του Facebook (ο οποίος βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση), υπήρξε παράλληλα και η πιο ντροπιαστική στιγμή στην ιστορία του δημοφιλούς Μέσου. Ο λόγος; To Beacon εμφάνιζε στο newsfeed των «φίλων» κάποιου χρήστη τις αγορές που αυτός έκανε online, χωρίς όμως την προηγούμενη συγκατάθεσή του - γεγονός που με τη σειρά του οδήγησε σε μια σειρά αγωγών από χρήστες που ανησυχούσαν για τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τελικά, το Beacon είχε δημιουργήσει τόσο μεγάλο πρόβλημα στη δημόσια εικόνα του Facebook, που εξανάγκασε τον Mark Zuckerberg να ζητήσει συγνώμη για τη λειτουργία του.
ΠΗΓΗ: askmen
Ιδού έξι στιγμές ντροπής που ο Mark Zuckerberg θα ήθελε να εξαφανιστούν από το Timeline του:
1. Το Honesty Box
Λειτούργησε την περίοδο: 2007 – 2011
Πρόκειται για ένα από τα πρώτα apps που έθεσε σε λειτουργία το Facebook και το οποίο σου επέτρεπε να στείλεις ανώνυμο μήνυμα σε κάποιον άλλο χρήστη. Δυστυχώς, όμως, ακριβώς λόγω της ανωνυμίας που το χαρακτήριζε, έμελλε να εξελιχθεί σε χρήσιμο «εργαλείο» στα χέρια των απανταχού ψηφιακών «νταήδων», μέχρι τη στιγμή που έπαυσε οριστικά η λειτουργία του το 2011.
2. Τα «εικονικά» δώρα
Λειτούργησαν την περίοδο: 2008 – 2010
Χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη εφαρμογή, κάποιος χρήστης μπορούσε να προμηθευτεί εικονικά δώρα προκειμένου να τα στείλει σε οποιονδήποτε φίλο του στο Facebook. Το γεγονός ότι τα «δώρα» αυτά δεν ήταν τίποτα περισσότερα από απλά εικονίδια, για τα οποία, όμως, ο χρήστης έπρεπε να πληρώσει αληθινά λεφτά, ίσως και να εξηγεί γιατί το εν λόγω app πήγε "άκλαυτο".
3. Η Facebook Camera
Λειτούργησε την περίοδο: 2012 – 2014
Προτού το Facebook εξαγοράσει το Instagram έναντι του ποσού του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων το 2012, ο Mark Zuckerberg θεώρησε καλή ιδέα ν' αναπτύξει σε συνεργασία με τους προγραμματιστές του μια εφαρμογή που θα επέτρεπε στον χρήστη να βγάζει φωτογραφίες, να τις επεξεργάζεται και να τις μοιράζεται με τους «φίλους» του. Φυσιολογικά, κατόπιν της εξαγοράς του Instagram, η ιδέα για περαιτέρω ανάπτυξη της εν λόγω εφαρμογής εγκαταλείφθηκε οριστικά.
4. Οι Facebook Questions
Λειτούργησαν την περίοδο: 2010 – 2012
Το λανσάρισμα της συγκεκριμένης υπηρεσίας ήρθε έξι περίπου μήνες μετά τη δημιουργία του Quora και πέντε ολόκληρα χρόνια μετά την «άφιξη» του Yahoo Answers - γεγονός που εξηγεί απόλυτα για ποιον λόγο η υπηρεσία αυτή ήταν καταδικασμένη σε ναυάγιο. Το πώς και το γιατί παρέμεινε «ζωντανή» για δύο ολόκληρα χρόνια εξακολουθεί ν' αποτελεί ακόμη και σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία του διαδικτύου.
5. Το Poke app
Λειτούργησε την περίοδο: 2012 – 2014
Ξεκίνησε με τη φιλοδοξία να εξελιχθεί στο αντίπαλον δέος του Snapchat, αφού η εν λόγω εφαρμογή σου επέτρεπε να στείλεις σε κάποιον άλλο χρήστη κάποιο μήνυμα, φωτογραφία ή βίντεο το οποίο εξαφανιζόταν αυτόματα μετά από 1, 3, 5 ή 10 δευτερόλεπτα, αναλόγως με τη ρύθμιση που είχες κάνει. Ωστόσο, σε αντίθεση με το Snapchat που θεωρείται ακόμη και σήμερα ως ένα από τα πιο «καυτά» apps στο διαδικτυακό σύμπαν, το Poke app του Facebook δεν μακροημέρευσε. Παραδόξως, όμως, το απλό «Poke» σε κάποιον φίλο εξακολουθεί να παραμένει (σχετικά) δημοφιλές ακόμη και σήμερα..
6. Το Facebook Beacon
Λειτούργησε την περίοδο: 2007 – 2009
Μολονότι αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία δομήθηκε ο υφιστάμενος μηχανισμός εσόδων του Facebook (ο οποίος βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση), υπήρξε παράλληλα και η πιο ντροπιαστική στιγμή στην ιστορία του δημοφιλούς Μέσου. Ο λόγος; To Beacon εμφάνιζε στο newsfeed των «φίλων» κάποιου χρήστη τις αγορές που αυτός έκανε online, χωρίς όμως την προηγούμενη συγκατάθεσή του - γεγονός που με τη σειρά του οδήγησε σε μια σειρά αγωγών από χρήστες που ανησυχούσαν για τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τελικά, το Beacon είχε δημιουργήσει τόσο μεγάλο πρόβλημα στη δημόσια εικόνα του Facebook, που εξανάγκασε τον Mark Zuckerberg να ζητήσει συγνώμη για τη λειτουργία του.
ΠΗΓΗ: askmen